Home / Golfdag projecten / Project 2023 – Fietswerkplaats

Project 2023 – Fietswerkplaats

Fietswerkplaats voor de jeugd “Help Dordt in het zadel“

Dit jaar hebben wij in samenwerking met de Stichting “Geef het Dordt” een mooi project aan het golftoernooi verbonden. Met de opbrengst van het toernooi gaan wij een fietswerkplaats realiseren.

Door het schenken van de werkplaats wordt het mogelijk kinderen kennis te laten maken met het vak fietsenmaker. Er is een hele mooie samenwerking met het da Vinci College “opleiding mobiliteit”. Er komt 3 keer per week een docent en tevens zijn er 2 vrijwilligers om de kinderen op te leiden. De kinderen komen op regelmatige basis fietsen klaar maken waardoor de kinderen echt oefenmateriaal hebben voor de opleiding.

De doelstelling van de stichting is: bij Geef het Dordt krijgen spullen een 2e leven. De 2e hands fietsen worden gerecycled uit oude fietsen en zo ontstaat er een 2e leven waarbij de fietsen geschonken worden aan Dordtenaren welke in armoede leven. Dit alles ook in samenwerking met de gemeente Dordrecht.

Door het golftoernooi wordt het mogelijk om een professionele werkplaats te realiseren die hoort bij zo’n mooi project en de fietsen worden geschonken aan mensen welke leven onder het bestaansminimum. Zo snijdt het mes aan 2 kanten!