Home / Projecten / Kiwanis geeft € 1.000.000,- aan UNICEF voor de strijd tegen Tetanus

Kiwanis geeft € 1.000.000,- aan UNICEF voor de strijd tegen Tetanus

Kiwanis Nederland vierde haar 6e lustrum met een gift van € 1.000.000 aan Unicef. De symbolisch overhandiging, het geld is al besteedt, betekende tevens het einde van het Stop Tetanus project in Nederland. Voor dat Project hebben de Nederlandse Kiwanis clubs in vijf jaar tijd in totaal € 1.000.000 verzameld.

“Mede dankzij Kiwanis heeft UNICEF miljoenen vrouwen kunnen inenten tegen tetanus en dat zijn mooie resultaten”, vertelt Monique van de Ven, die het bedrag in ontvangst nam en als ambassadeur voor UNICEF veel gezondheidswerk in ontwikkelingslanden zag. “De afgelopen vijf jaar is de ziekte fors teruggedrongen en is babysterfte door tetanus enorm afgenomen. Kiwanis heeft daar een grote bijdrage aan geleverd. Dat vind ik fantastisch!

“Alle leden van Kiwanis hebben enorm hun best gedaan om zoveel mogelijk geld op te halen voor de aanpak van tetanus. Een wijnproeverij, sponsorlopen, concerten, eenfietstocht naar Thailand en er is zelfs een kookboek gepubliceerd”, zegt Gert van Lieshout, voorzitter van de Kiwanis-werkgroep Stop Tetanus trots. “Mooi om te zien dat daar, dankzij de brede aanpak van UNICEF, zoveel resultaat mee wordt behaald.”