Home / Projecten / Nieuwe bus voor de Voedselbank

Nieuwe bus voor de Voedselbank

Serviceclub Kiwanis Dordrecht draagt het werk van de Voedselbank in Dordrecht een warm hart toe. Daarom heeft ze besloten 10.000 euro beschikbaar te stellen voor de aanschaf van een nieuwe bus. Met de bus haalt de Voedselbank Dordrecht voedsel dat overblijft op en brengt dat naar de uitdeelpunten. Zo helpt de Voedselbank gezinnen met een basisvoedselpakket en gaat ze voedselverspilling tegen. Inmiddels is een nieuwe bus aangeschaft, die we onthullen in het bijzijn van burgemeester Kolff van Dordrecht. We nodigen u van harte uit daarbij aanwezig te zijn.

Woensdag 18 oktober 2017 vond de overhandiging plaats door burgemeester Kolff

De Voedselbank Dordrecht gaat voedselverspilling tegen en helpt arme gezinnen met een wekelijks voedselpakket. Momenteel maken er ca 350 gezinnen in Dordrecht gebruik van de Voedselbank. We verdelen het voedsel dat we krijgen van supermarkten en ondernemers in de regio op 6 uitdeelpunten verspreid over de week.
De Voedselbank Dordrecht is een vrijwilligersorganisatie met ca 150 vrijwilligers.

Zie ook: